Mondjátok meg nagyokosok, mi legyen... (dezodor késztése házilag)

Napok óta Erdős Virág verse megy a fejemben, körbe-körbe. Persze nem az egész, mert elég hosszú, inkább csak a refrén. "Na most akkor...mondjátok meg nagyokosok, mi legyen, ki ne legyen miközülünk maholnap és ki legyen"

Egyáltalán nem fogok okoskodni, hiszen se nem vagyok virológus, se nem vagyok hálózatelmélet kutató. Van viszont - a lehetőségekhez képest - optimistább, és nagyon pesszimista forgatókönyv is a fejemben ezzel a koronavírussal kapcsolatban. Dühös vagyok, tehetetlen, és ordítani tudnék minden egyes alkalommal, amikor kinyitom az internetet és szembesülök a magyar kormány dilettantizmusával, arroganciájával, sunyiságával és hataloméhségével. Mert ahogyan kezelik ezt a szituációt minden, csak nem helyes. Kamuznak összevissza, hogy a saját kurva propagandájuk legyen alátámasztva, hagyják a népet elhullani ebben a vírusban, mindenfajta segítségnyújtás nélkül simán koldusbotra juttatják a fél (háromnegyed) országot. Rohadtul remélem, hogy ha más haszna nem is lesz ennek a vírusnak (a föld tekintetében azért vannak még pozitív hozadékai a világ leállásának, mind környezetvédelemi, mind a jelenlegi gazdasági rendszerek megkérdőjelezése szempontjából), legalább annyi történni fog, hogy a hosszú börtönéveik előtt még szépen a kukába tuszkolja a nép ezt a tolvaj bandát, ahogyan azt ukrajnában is megtették a nemkívánatos politikussal.

Nade. Nem ezért nyitottam ki a blogot. Hanem azért, mert a nagyon pesszimista forgatókönyv esetén tökre előfordulhat, hogy hónapokig be leszünk zárva az otthonunkba. Ez szerencsére nekem egyáltalán nem okoz gondot, imádok itthon lenni, van kert ahol mindig (értsd MINDIG) van mit csinálni, van nagyon sok könyvünk, aminek szerintem a negyedét olvastam még csak, van csodás férjem, akivel órákat tudunk beszélgetni, van backgammon, amiben ugyan mindig nyerek, de ez nem törte még meg a lelkesedését. És a legújabb "hype", hogy az a jó a karanténban, hogy reggelire is lehet hagymát és fokhagymát enni, szintén dícséretes mozgalom. De mi van akkor, ha tényleg hetekig, hónapokig be leszünk zárva, és egyszercsak elfogynak a készletek? Most meg fogtok lepődni, mert nem kajás megoldás következik. Arra még én sem találtam ki a megoldást. Mi mondjuk kb. 3 hétig simán elvagyunk bolt nélkül is, ugyanis A. isteni kenyeret tud sütni, én meg az elmúlt hetekben átkapcsoltam cserkész-üzemmódba, és szisztematikusan feltöltöttem a készleteket. Na nem úgy, mint az őrültek, akik kifosztották a boltokat, felhalmoztak 100 kiló lisztet, de azt se tudják mit kezdjenek vele. Inkább kicsit úgy, mintha hosszú táborozásra készülnénk - legyen változatos és finom is, ami például a gulyás konzervről nem mondható el. Ha megmarad valami az se baj, mert legkésőbb a Reggae Camp-en felhasználjuk (az optimista forgatókönyv szerint).

A jelenlegi sorozatom témája tehát a kaja helyett az, hogy megoldásokat kínáljak arra az esetre, ha elfogyott a testápoló, az ajakbalzsam, a mosópor, sampon, hajöblítő, vagy például a dezodor. Na, erről fog ez most szólni. Persze némi felkészülést ezek is igényelnek, de talán ezek a dolgok fellelhetők a háztartásban is, vagy ha nem, akkor rendelhetőek. Nálam van egy alap készlet, mert tavaly karácsonyra készítettem a nővéremnek egy szettet az otthon készíthető kozmetikai cuccokból (az arckrémről már korábban be is számoltam). És hát ezek az alapanyagok nem romlanak meg.

Arról nem is beszélve, hogy ezek a kozmetikai szerek kizárólag természetes anyagokból készültek, és nem kell hozzájuk feleslegesen műanyag flakonokat vásárolni. Első körben ez volt a motivációm, de most hirtelen olyan szituációba keveredtünk, ahol valahogy bekapcsolt egy ilyen pánik-elkerülő túlélő ösztön nálam, pedig sose volt rám jellemző. Mondjuk nem is voltam még ilyen helyzetben. A recept viszont annál rövidebb lesz, minél hosszabbra nyúlt a bevezetés.


Dezodor házilag

Hozzávalók:
  • 30g kókuszzsír
  • 2 evőkanál olíva, vagy bármilyen növényi olaj
  • 2 evőkanál szódabikarbóna
  • 1 evőkanál keményítő
  • 5-6 csepp teafa olaj (100%)
  • 5-6 csepp citrom (100%) - bármilyen általunk kedvelt illatra cserélhető
  • 1 kiskanál jojoba olaj (elhagyható)


Így készül:

Kis lábosba vizet kell melegíteni, és abba (fölé) egy fém tálkát helyezni. Ebbe az összes hozzávalót bele kell tenni és folyamatos keverés mellett összeolvasztani őket. Legjobb erre egy habverő. Miután összeállt, azonnal kis tégelybe kell önteni. Dermedés közben is szükséges kevergetni, mert az olaj kiül a tetejére. Ebből az alapanyag mennyiségből nekem kijött egy itthoni nagyobb tégely, és egy kicsi hordozható. Utóbbinál azért figyelni kell a nyári kánikulára, mert melegben az olaj és a kókuszzsír szépen megolvad. Egyéb esetben az egész egy ilyen szilárd, kenhető, érzésre kicsit smirglis balzsam. 


És hogy mennyire hatékony? Eléggé. Múltkor vettem a boltban egy vegán dezodort, 90%-ban természetes anyagokból, újrahasznosított flakonban. Eggyel jobb érzés volt ezt venni, mint a sima dezodort, bár tudtam én, hogy a nagy része kamu a hangzatos feliratoknak. És hát a hatása... Lószart sem ért. Ezért kaptam elő pár hete a már bevált receptemet, és kevertem egy újabb adagot a sajátból.


***

A blogon eddig megjelent drogériai termékek:





Megjegyzések