Az öltöztető lányok bájitala (megfázás ellen)

Szóval az úgy volt, hogy 15 éves kommunikációs pályafutásomat úgy meguntam, hogy az utolsó munkahelyemen szinte könyörögtem a főnökömnek, hogy írja alá a felmondólevelem. Ennyi idő alatt át lehet már látni minden szitán: nem hiszek semmilyen marketing fogásban, a sajtótájékoztatóktól a hányinger kerülget, és az első betűjéről felismerek bármilyen bullshit-et.

Úgyhogy kis téblábolás után leváltottam a karrierem, és elvállaltam egy második világháborús amerikai film forgatásán az egyik öltöztető pozícióját. Egyáltalán nem tudtam mire vállalkozom. Nagyon fárasztó volt, nem gondoltam az első (és második) héten, hogy végig fogom/tudom csinálni. Végigcsináltam. És azóta is itt vagyok.


Annyi biztos, hogy nem volt zökkenőmentes kommunikációs tanácsadóból filmes dresser-ré változni az egyhónapos mélyvíz alatt... Viszont két sírás között rengeteg nevetés, és nagyon sok tanulás volt (mondjuk vasalni továbbra sem tudok se gyorsan, se szépen). Felöltöztettem megszámlálhatatlan katonát, rabot, járókelőt és egyszer egy amerikai színésznőt is rám bíztak. Az akkor egy hónapos filmes karrierem csúcspontja azt hiszem az volt, amikor ezt a gyógyszerfüggő művésznőt telepumpáltam az utolsó voltaren tablettáimmal, hogy lábra tudjon állni, majd a nap végén letakarítottam a disznószart a cipőjéről.


De megtanultam azt is, hogy mi az öltöztető lányok megfázás elleni bájitala. Mert amikor 12 órán keresztül kint áll a stáb a hidegben, és századszorra veszik fel, ahogy átfut egy kisfiú a placcon, ott már csodaszerekre is szükség van. 


Hozzávalók - néhol talán változtattam rajta, attól függően mekkora a baj, ez most egy elég kétségbeesett verzió:
  • 1 fokhagyma (nekünk a kicsi, saját kertben termett van, nagyobb verzióból azért inkább csak 2 gerezdet javasolnék)
  • 1 nagy, lédús citrom (vagy 2 kisebb)
  • 1 hüvelykujjnyi friss gyömbér
  • 2 evőkanál méz
  • 1 naaagy bögre tea (hársfa, kamilla, ilyesmik)
  • Kakukkfű (teába beleáztatva, mondjuk 2-4 ágacska)
  • Opcionálisan még menta, citromfű és egyéb hasznos gyógynövények.


Én így készítem:

A teát lefőzöm, nálam a nagy bögre olyan fél literes. Még nem vagyok nagy gyógynövény szakértő, hogy fejből rávágjam milyen nyavalyára melyik növény jó, de azt tudom, hogy a köhögésre a hársfa javasolt. Tea készítés közben megy bele a kakukkfű és az egyéb gyógynövények is (pl. mentalevelek - fűszerek elrakása itt).

A fokhagymát és a gyömbért megpucolom, feldarabolom, és a citrom levével együtt összeturmixolom. Van ilyen kis robotgépem hozzá, de ha valakinek nincs, szerintem a teában kiáztatás is kiválóan működhet. Ebbe a pépes masszába keverem bele a mézet, majd ha egy csöppet lehűlt a tea, beleöntöm az egészet a nagy bögrébe. Azonnal fogyasztom, amíg jó forró el kell tűnnie. És ne legyenek illúzióink, nem túl finom a fokhagymás tea.

Aki pedig egészen biztosra akar menni (mint én tegnap), az rádob egy feles házi pálinkát, lefekvés előtt pedig egy aspirin+C pezsgőtablettát, iszik még egy csomó folyadékot, pizsamába bújik és meleg takaróval vészeli át az éjszakát. Aztán ezt érdemes ismételni, amíg jobb nem lesz. Nálam még rezeg a léc, de épp most nyomok be egy újabb adag bájitalt, hogy holnapra nyoma se legyen a mellkasomon üldögélő szörnynek. Drukkoljatok!



Megjegyzések