Ha megint sok lett a rizs... (csicseris-spenótos-kesudiós egytál)

Az úgy volt, hogy a kétszemélyes adag helyett megint főztem egy tonna rizst. Így másnapra is maradt, köretként számolva olyan 6-8 adag... A. meg mondta közben, hogy kicsit elege van a húsból. Amellett, hogy picit összerándult a gyomrom a húsmentesség gondolatára, két irányba kezdtem el tervezgetni. Rizses egytálétel lesz, az fix. Volt a szárított paradicsomos, babos, parmezános hangulatú verzió, meg a csicseriborsós, spenótos, keleti fűszeres irány. A. szavazott, a második lett.

Ez megint egy olyan étel, ami kevesebb mint egy óra alatt elkészül, úgyhogy ajánlom az időhiányosoknak, lustáknak, farkas éheseknek. Meg azoknak, akik képtelenek megsaccolni a rizs mennyiségét.

Hozzávalók - 2 étkezésre:
  • 250-375g rizs - ránézésre olyan két tasak az előfőzöttből, de lehet, hogy három. A rizs főzést most külön a receptben nem ecsetelem, mert már készen volt.
  • 1 lila hagyma
  • 1 konzerv csicseriborsó
  • 1 doboz fagyasztott spenót - 450 grammos, olyan téglaformára van fagyva, és leveles, nem pürés
  • olívaolaj, szójaszósz
  • kb. 2 gerezd fokhagyma - tubusos volt itthon, abból 2 nyomás. Biztos megbotránkoztató, de én néha szeretem azt használni, mert utálok fokhagymát pucolni.
  • római kömény, kis fahéj, curry
  • kesudió

Így készült, nagy vas wokban:

Hagymát felszeletelve, olívaolajon pár percig sütöttem. Utána rászórtam egy adag fűszert (fahéjjal megint óvatosan!), meglocsoltam szójaszósszal. Másodperceken belül ment rá a csicseriborsó is. Átkevertem, aztán rájöttem, hogy a spenót még egy tömbbé van fagyva, így rátettem a spenót-téglát a csicseri tetejére és ráraktam a fedőt. Kb. negyed óra alatt kiolvadt, ekkor került bele a fokhagyma. A spenótnak - ha már kiolvadt ugye - nem kell sok, így nagyjából 5 perc múlva már a kóstolási fázisba ért a cucc. Kis só kellett bele, meg a római köményből és a curryből is küldtem még rá. Amíg kicsit összetörtem a kesudiót, addig rotyogott a wokban a spenótos csicseri. Utána belekevertem a szószba a rizst, hagytam őket összeállni. Ahogy a spanyol paella-nál kötelező, én is szeretem kicsit odakapatni az alját a rizses ételeknek, ez most is megtörtént. Tálaláskor jól megszórtam az összetört kesudióval.

Hozzá még valamilyen édes gyümölcskompót, vagy befőtt lehet jó választás. És/vagy a keleti hangulatot fokozva, remekül passzol mellé egy kis ayran, vagy fűszeres joghurt. A savanyúság itt nem az igazi, ezt tapasztalatból mondom. De mivel ma is ez lesz az ebéd, valószínűleg szerzek valami befőttet hozzá.

Megjegyzések