A borsópüré mentás, a tarja meg vajpuha

Ehhez nincs vicces sztori, se hangzatos felütés. Kitaláltam, megvettem, megcsináltam, megettük. Az egész nem volt nettó 3 óra. Az időterv betartásához nyilván szükséges, hogy jó buszra szálljunk hazafelé, ami a megáll megfelelő helyeken, és nem száguld el a bolt, az otthonunk és még vagy 3 buszmegálló mellett, egyre távolodva a célunktól... De nektek szerencsétek van, mert a "kitaláltam" részt átvállaltam tőletek (és biztos simán haza is találtok).

Hozzávalók - 2 főre (gyanítom a borsópüré azért 3-4 főnek is ok):
  • 4 szelet tarja
  • 1 hagyma
  • fokhagyma, só, bors
  • 1 kiló borsó
  • 50g vaj
  • kis tej
  • menta
Így készült:
A borsót feltettem főni, kis sóval-borssal, illetve egy marék menta levéllel. Amíg főtt, addig a hússal foglalkoztam, de mondom inkább a borsót tovább, hogy egyben legyen. Tehát, amikor megfőtt, átpakoltam a leszűrt borsót (mentával együtt) a robotgépbe, tettem rá vajat és egy kis tejet, összeturmixoltam. Két részletben fért csak bele a gépbe, így az első állagából kiindulva, a másodikba már nem raktam tejet. A végén átkeverés, kóstolás, ha kell, után-ízesítés.
A tarja szeleteket sóztam, borsoztam, fokhagymáztam. Lila hagymát felcsíkoztam. Serpenyőbe olaj, rá  a hagyma, rá a hús - így sütöttem, fedő alatt. Nem kellett semmilyen folyadékkal pótolni, kis lángon ment végig, néha megfordítottam a szeleteket. Kb. egy óra alatt olyan finom, szaftos, omlós lett a hús, ahogyan azt az elején elképzeltem. Mondjuk a végére nem sok szaft maradt, de azt a keveset javaslom a borsópürére locsolni tálaláskor.

Na, ez jó rövid lett, viszont annál finomabb! 

Megjegyzések