Falafel és társai

Remélem most mindenki azt gondolja, hogy én formáltam a falafel golyókat, kevertem ki hosszasan a humuszt, gyúrtam a pita tésztát. Haha, frászt! Ez az az étel, - szerintem - aminek a hozzávalóit teljesen felesleges házilag készíteni. Feltéve, ha a megfelelő helyen szerezzük be az alapanyagokat.


Ha valaki ezt a gyors fogást szeretné elkészíteni ebédre vagy vacsorára (30 perc alatt bőven kész), kifejezetten ajánlom az Urániával szemben található Dubai Szupermarketet, vagy a Népszínház utcai Troya nevű török közértet. 

Nálunk ma így állt össze a sztori:
  • falafel - a dubaji boltban voltam, feltehetően a tulajdonos bácsi javaslatára a saját fejlesztésű falafelt választottam, ami onnan ismerhető fel, hogy sima átlátszó zacskóban van, mindenféle márkajelzés nélkül
  • humusz - szintén a dubaji boltból, hűtőpult
  • saláta - paradicsom, uborka, rukkola, lilahagyma, olívaolaj, balzsamecet
  • fekete olíva - dubaji, kimérve, sokféle van, nehéz választani
  • pita - dubaji, nem az a sápatag kicsi, hanem a nagyobb típus, ami szinte olyan lepény-szerű - talán van valami szakszerű neve is, de nem tudom
  • mentás joghurt öntet - ez elvileg sima joghurt és friss menta, kis sóval és borssal összekeverve. De most gyakorlatilag a joghurt helyett kis maradék felhasználás történt: tejföl és kaukázusi kefir maradványok eltüntetve a hűtőből. A menta a kiskertünkből van, szakszerűen télire lefagyasztva, de lehet kapni a boltban is, csak felvágok :D

És a 30 perc pedig így telt:
Serpenyőben olajat melegít, falafel golyókat beletesz, megsüt. Közben salátához valókat felvág, összekever, ízesít. Joghurtot ízesít. Pitára rámelegít. Olívát a látvány kedvéért műanyag dobozból tálkára helyez. A humuszt inkább ne. Tálal.


Szóval már csak azt akarom mondani, hogy nem ám folyton Wellington bélszín, meg homár Thermidor módra, vagy créme brulée lesz itt terítéken!

Megjegyzések